Follow CGSP on Social Media

Listen to the CGSP Podcast

A Ugandan State-Owned Newspaper Issues Correction Over Taiwan

The state-owned New Vision newspaper in Uganda issued a correction on Tuesday for referring to Tsai Ing-wen as the “President of Taiwan,” rather than how China describes her role: as the “leader of the Taiwan Region.”

Although the Chinese embassy in Kampala seemed rather graceful in its acknowledgment of the correction, it is nonetheless considered to be a major oversight for a state-run media outlet to characterize Taiwan in a way that contradicts Beijing’s “One China Policy.”

  • Get a daily email packed with the latest China-Africa news and analysis.
  • Read exclusive insights on the key trends shaping China-Africa relations.
  • Full access to the News Feed that provides daily updates on Chinese engagement in Africa and throughout the Global South.

China, Africa and the Global South... find out what’s happening.

Subscribe today for unlimited access.

What is The China-Africa Project?


The CAP is passionately independent, non-partisan and does not advocate for any country, company or culture.


A carefully curated selection of the day’s most important China-Africa stories. Updated 24 hours a day by human editors. No bots, no algorithms.


Diverse, often unconventional insights from scholars, analysts, journalist and a variety of stakeholders in the China-Africa discourse.


A unique professional network of China-Africa scholars, analysts, journalists and other practioners from around the world.