Follow CGSP on Social Media

Listen to the CGSP Podcast

Public Editor of Uganda’s Daily Monitor Newspaper Acknowledges Errors in Entebbe Airport Coverage

Factually incorrect story published by the Daily Monitor newspaper about China's loans to Uganda for the Entebbe airport.

Uganda’s Daily Monitor newspaper has for the first time acknowledged some wrongdoing in a November report that sowed panic about China seizing Entebbe International Airport. Odoobo C. Bichachi, the Nation Media Group’s Uganda Public Editor, admitted in an op-ed on Friday that the article was misleading. Yet, he mostly blames foreign agency copy for the mistake.

This is somewhat disingenuous because the global controversy was actually kicked off by an erroneous Daily Monitor article, which remains up on their site (photo). The original article was picked up internationally, including in a misinformation-riddled Trevor Noah insert, which now has 4 million views on YouTube.

  • Get a daily email packed with the latest China-Africa news and analysis.
  • Read exclusive insights on the key trends shaping China-Africa relations.
  • Full access to the News Feed that provides daily updates on Chinese engagement in Africa and throughout the Global South.

China, Africa and the Global South... find out what’s happening.

Subscribe today for unlimited access.

What is The China-Global South Project?

Independent

The China-Global South Project is passionately independent, non-partisan and does not advocate for any country, company or culture.

News

A carefully curated selection of the day’s most important China-Global South stories. Updated 24 hours a day by human editors. No bots, no algorithms.

Analysis

Diverse, often unconventional insights from scholars, analysts, journalists and a variety of stakeholders in the China-Global South discourse.

Networking

A unique professional network of China-Africa scholars, analysts, journalists and other practioners from around the world.